township - Reisverslag uit Oranjezicht, Zuid-Afrika van Frans en Liesbeth Kok - WaarBenJij.nu township - Reisverslag uit Oranjezicht, Zuid-Afrika van Frans en Liesbeth Kok - WaarBenJij.nu

township

Blijf op de hoogte en volg Frans en Liesbeth

08 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Oranjezicht

Vandaag een excursie gedaan naar een township. We waren alleen. Eerst na het 6 district. De chauffeur/ reisleider vertelde 101 over hoe het was en wat er allemaal gebeurt was tijdens de apartheid periode. Bij een groot township(1 miljoen inwoners) werden we opgevangen door andere , reisleider,. Hij liet ons een hostel zien. Onvoorstelbaar waar mensen moeten wonen 2 gezinnen in een hok 2x3 m . Wel tv! Gezamelijke keuken met een tafel waar je nog niet aan durft te komen. Verder ook heel veel verschil in woningen van het slechtste hutje tot mooie huizen. Mooie huizen die ze krijgen van de overheid vervolgens zetten ze in de tuin een van hout en plastic een hutje gaan daarin wonen en verhuren het huisje. 'Smiddag's zijn we richting cape point gereden. Via houtbay langs de kust richting chapman peak pas. Geweldig mooie bergpas. In simons town zijn we naar pingings gaan kijken. Cape point niet meer gehaald ivm tijd ,was toch veel verder dan we dachten. S'avond's gaan eten in waterfront. Waren wat conflicten met taxichauffeurs. En politie. Mogen alleen met vergunning rijden vanaf waterfront. Gunde de rit terug aan een chauffeur zonder vergunning wilde deze daarna 150 rand hebben( heenrit was 50 rand). Kreeg hij dus niet heb hem 60 rand gegeven en zijn uitgestapt. Morgen gaan we via stellenbosch naar franchhoek waar we maar een dag blijven

• 08 Februari 2013 - 14:02

Margriet:

Liesbeths "kleedje" matcht goed in het Afrikaanse huisje :)
    Geweldig die pinguins ! Ik dacht dat die alleen aan de Pool voorkwamen. Weer wat geleerd.
    Groetjes !

• 08 Februari 2013 - 22:15

Sylvia:

Wij hebben vlakbij de pinguïns overnacht. Ze zijn zo ontzettend leuk... <3
    Leuke foto van jullie samen! X